Gen Z is een van mijn twee afstudeerprojecten. Het bedrijf waar ik dit project voor heb uitgevoerd, was bezig met het opzetten van een workshop genaamd Let’s Z. Een co-creatie workshop waarbij jongeren van generatie Z samen met de klant een activatieconcept creëren. Ik ben aan de slag gegaan met de vraag hoe de workshop zó in de markt gezet kan worden, dat marketeers hier oprecht interesse in hebben en overgaan tot aankoop. Hier is het communicatieconcept Begrijp, Bereik en Activeer Gen Z uit ontstaan. Dit overkoepelende concept is opgedeeld in de concepten 'Je zendt wel, maar ik ontvang je niet''Je praat wel, maar ik versta je niet’ en ‘Je post wel, maar ik like je niet’Deze concepten bevatten allemaal dezelfde boodschap; marketeers doen erg hun best generatie Z te bereiken, maar lijken voor hen onzichtbaar te zijn. Dit wordt visueel gemaakt door jongeren zich om te laten draaien. De boodschap wordt met behulp van een boek, Google Adwords, een blog, een podcast, een aparte landingspagina, Facebook, LinkedIn en displays op websites als Adformatie, Marketingfacts, Marketingtribune etc. onder de aandacht gebracht.
"What one generation sees as a luxury, the next sees a necessity."
Back to top